1. Efektivní primární prevence rizikového chování
Primární prevence rizikového chování je „soubor intervencí, jejichž cílem je zamezit či snížit výskyt a šíření rizikového chování.“ (Miovský et al., 2010). Existuje mnoho forem preventivních aktivit různé kvality a efektivity. Jak by měla vypadat efektivní forma preventivních programů a čeho se naopak vyvarovat se můžete dočíst na letáku níže.
![](https://www.prevcentrum.cz/wp-content/uploads/2021/05/Co-je-dobra-prevence-a-jak-by-urcite-vypadat-nemela_-1024x1024.jpg)
2. Problematika užívání návykových látek
![](https://www.prevcentrum.cz/wp-content/uploads/2021/05/Doporucene-postupy-pro-skoly-a-skolska-zarizeni-724x1024.jpg)
![](https://www.prevcentrum.cz/wp-content/uploads/2021/05/Pristup-k-zakovi-s-podezrenim-na-uzivani-navykovych-latek-724x1024.jpg)
3. Problematika netolismu
![](https://www.prevcentrum.cz/wp-content/uploads/2021/05/NETOLISMUS-a-jeho-priznaky-1-724x1024.jpg)
4. Problematika šikany a kyberšikany
![](https://www.prevcentrum.cz/wp-content/uploads/2021/05/pedagog-skolni-sikana-724x1024.jpg)
![](https://www.prevcentrum.cz/wp-content/uploads/2021/05/PEDAGOG-Jak-poznat-sikanu-1-724x1024.jpg)
![](https://www.prevcentrum.cz/wp-content/uploads/2021/05/pedagog-reseni-skolni-sikany-724x1024.jpg)
![](https://www.prevcentrum.cz/wp-content/uploads/2021/05/PEDAGOG-Reseni-kybersikany-z-pohledu-skoly-zluta-724x1024.jpg)
5. Klima třídy, třídnické hodiny